סרטוני מוצר ופרסומות לדיגיטל
קריאיטיב יצירתי, חד ומודרני.
ידעת שרק היום ראית מעל 5000 פרסומות?!
כן כן, שמעתם נכון. הלקוחות שלכם נחשפים בדרך כלל למעל 5000 תכנים פרסומיים ביום!
אנחנו נמצאים במלחמה מתמדת על תשומת הלב של הלקוח, והמלחמה הזו רק נהיית קשה יותר מיום ליום.
כדי לשרוד בג’ונגל הדיגיטלי הזה, אנחנו חייבים תכנים שיווקיים שיחדרו את מסך ההתעלמות של הלקוחות.
איך אנחנו עושים את זה?
אנחנו נמצאים במלחמה מתמדת על תשומת הלב של הלקוח, והמלחמה הזו רק נהיית קשה יותר מיום ליום.
כמו שהמוח שלך מתעלם מכל הפרסומים האלו, כך גם הלקוחות שלך.
כדי לשרוד בג’ונגל הדיגיטלי הזה, אנחנו חייבים תכנים שיווקיים שיחדרו את מסך ההתעלמות של הלקוחות.
תכנים חדשניים, פורצי דרך, יצירתיים וסופר מקצועיים, כי הלקוחות שלכם כבר ראו ושמעו הכל ובשביל לתפוס את תשומת הלב שלהם, צריך לדעת על אילו מיתרים לפרוט ובאילו רגשות לגעת…
שלב ראשון
אנחנו לומדים את העסק ואת האנשים שעומדים מאחוריו, מה הם, מי הם, אלו ערכים הם מייצגים ומה החזון שלהם.
שלב שני
אנחנו מאפיינים את העסק, את צרכיו, למי הוא פונה, מה קהל יעד וכו'.
שלב שלישי
אנחנו מגדירים מטרות ברורות, חוקרים באופן מעמיק איך משיגים אותן ובונים את האסטרטגיה הכי יעילה והכי מדויקת להשגת המטרות שהגדרנו.
שלב רביעי
אנחנו בונים תסריט שהופך את האסטרטגיה לפעולה, מתארגנים לוגיסטית לפרוייקט, ומוציאים אותו לפועל בשטח עם הרבה מקצועיות וניסיון.
שלב חמישי
אנחנו מארגנים את חומרי הגלם שצילמנו, מצלמים עוד אם חסר, עורכים סקיצה ראשונית ומבצעים סבבי תיקון עם הלקוח עד התוצאה הנדרשת.
שאלות נפוצות
ההבדלים העיקריים בין פרסומת לסרטון תדמית הם קהל היעד, המטרה ואופי הצופה.
- לפרסומת מגדירים קהל יעד ברור וספציפי, למשל, פרסומת לקפה שמיועדת לבני 40 – 65 ששותים קפה בכל בוקר.
לעומתו, סרטון תדמית פונה לכלל הקהל הרלוונטי, למשל, מותג קפה יעשה סרטון תדמית שמיועד לכל מי ששותה קפה. - הבדל נוסף הוא במטרה. בעוד שלפרסומת תהיה מטרה אחת ספציפית ומוגדרת (בדרך כלל למכור, אך לפעמים גם להגדיל מודעות למותג, לבטל חסמים וכו’).
סרטון תדמית מטרתו להציג את העסק ואת מי שעומד מאחוריו, לעלות את הביטחון במותג ולהציג את ערכי המותג והשירותים/מוצרים שלו באופן שיהיה ברור לצופה.
לעומת פרסומת שאותה נפרסם בפלטפורמות ספציפיות שמשרתות את המטרה המשתנה, את סרטון התדמית נפרסם בעיקר באתר, ללקוחות פוטנציאלים, בעמוד הפייסבוק, במסך במשרד, בכנסים ותערוכות וכו’.
בעוד פרסומת רלוונטית לעונה ולמוצר, סרטון תדמית רלוונטי תמיד וימשיך עם העסק בכל דרכו.
* בפרסומת לרוב אנחנו פוגשים את הצופה כשהוא לא מעוניין או בחר לצפות בה, ולכן היא חייבת להיות מדויקת, מעניינת ועניינית ולתפוס את תשומת הלב שלו ב3 השניות הראשונות. לעומת זאת, לרוב כשמישהו יצפה בסרטון התדמית שלנו זה יהיה מרצון, בין אם זה באתר להתרשם מכם או ששלחתם לו בווצאפ, הוא יבוא עם הרבה יותר סבלנות ולכן הגישה היא שונה.
פרסומת לרוב אנחנו מפיקים לצורך מכירות של מוצר או שירות מסוים, אך לעיתים מטרת הפרסומת יכולה להיות הגדלת מודעות או הסרת חסמים.
להפקת פרסומת אין מחיר מוגדר, בניגוד לעבודות אחרות, שמבוצעות על ידי אדם אחד, בווידאו האפשרויות הן רבות ומדובר בהפקה שלמה הכוללת תשלום לאנשי מקצוע שונים המומחים בתחומם. לכן, לא מסתכלים על זה כמחיר, אלא כתקציב.
השאלה הראשונה שצריכה להישאל: מה אתם צריכים, מה התקציב, ואיך אפשר לחבר בינהם.
כאשר מפיקים פרסומת, ישנם מרכיבים רבים אשר משפיעים על עלותו. כמו בכל מוצר, גם בהפקת פרסומת ניתן לכוון לרמת הפקה שונה בהתאם לתקציב. חשוב לזכור כי אורך הסרט לאו דווקא משפיע על עלותו, אלא להפך, ככל שאורך הסרט צריך להיות יותר קצר, כך יותר קשה לזקק, לדייק ולהעביר את המסרים.
החלק של פיצוח הקריאייטיב והרעיון המרכזי הוא בעצם הלב הפועל של הפרסומת, הרבה אנשים כשהם רואים פרסומת מגניבה או יצירתית, מניחים שמדובר באיזשהי הברקה רגעית של איש תוכן, אך לא כך הדבר.
מאחורי כל רעיון קריאטיבי לפרסומת עומדות הרבה שעות של עבודה, מחקר וניתוח מעמיקים על הצרכן, על המתחרים, על המותג ועל אנלוגיות מהארץ והעולם.
ברגע שסיימתי את חלק המחקר, אנחנו מפצחים בריף שאותו אנחנו מעבירים לקופירייטר מקצועי שמתמחה באותו התחום בו אתם פועלים. כאן היצירתיות נכנסת לפעולה, אך היא בעצם מבוססת על הרבה נתונים ותובנות שגילינו במהלך המחקר והדיאגנוסטיקה.
כך אנחנו מבטיחים שהפרסומת תהיה הכי מדויקת ואפקטיבית שאפשר.
בין שבועיים לחודשיים. מדובר בתהליך שיש בו דיאלוג ביננו לבין הלקוח ונדרשים כשבועיים כדי לגבש רעיון ולכתוב תסריט לסרט.
לאחר מכן מתאמים את הצילומים ואז ניגשים לתהליך העריכה שהוא התהליך שלוקח את מירב הזמן. במהלך העריכה משולב גם התהליך של הקלטת הקריינות, בחירות מוסיקה, עיצוב והנפשת האלמנטים הגראפיים ועוד. הלקוח מעורב בכל התהליכים הללו.
לאחר מכן ישנו תהליך של ביצוע תיקונים שהלקוח מבקש – ואנחנו מבצעים – עד למסירת סרט התדמית הסופי והאפקטיבי ללקוח.
בעיקרון, רק וייב טוב ותשתיות מכירה מסודרות שלא תקרסו תחת עומס החשיפה, את כל השאר אנחנו כבר עושים בשיתוף פעולה איתכם.
במידה ויש לכן אסטרטגיות תקשורתית, שיווקית ומיתוגית מוכנות, ניתן לחסוך הרבה כסף וזמן.
הלקוח מעורב בפרויקט מהרגע הראשון ועד סופו, כמעט כל החלטה וכל מעבר שלב עובר דרכו.
אנחנו מאמינים שרק עם שיתוף פעולה מלא של שני הצדדים נוכל להפיק סרטון מצליח ומדויק.
לשאלה הזו אין תשובה ברורה, כל מקרה נבחן לגופו והאורך נקבע בהתאם למטרות ולמסרים שנגדיר מראש, אך בעיקרון השאיפה היא שפרסומת תהיה כמה שיותר קצרה ולכן לרוב לא תעלה על 30 שניות
בשלב האיפיון של העסק, אנחנו מגדירים את הפלטפורמות בהן אנחנו עתידים לשווק עם הפרסומת ובהתאם לכך אנחנו אנחנו עובדים. פרסומת שתעבוד בטיק טוק לאו דווקא תעבוד ביוטיוב ולהפך, לכן חשוב מאוד להגדיר מראש את הפלטפורמות בהן אנו עתידים לשווק, ובהתאם לצורך להפיק את הפרסומת המותאמת.
לפעמים אפילו מפיקים כמה גרסאות של אותה פרסומת כדי להתאים אותה לפלטפורמות שונות
לא אחת ולא שתיים נתקלנו בשאלה הזו. שוק הפקת הפרסומות הוא עדיין שוק תנודתי. ישנם בשוק שחקנים רבים בעלי רמות ניסיון, מומחיות וידע שונים. בנוסף מדובר בתחום שבו לטכנולוגיה מרכיב משמעותי.
שני אלמנטים אלה – משפיעים מאוד על התמחור ויוצרים פערים. נוכל לומר בעניין התמחור דבר אחד ברור – התמחור של הסרטים שלנו שם אותנו באמצע הדרך מבחינת המחיר בשוק כיום. אנחנו לא הזולים ביותר בשוק שלנו וודאי שאנחנו לא מהיקרים ביותר. בשורה התחתונה כאשר מסתכלים על עלות מול תועלת נוכל לומר בפה מלא שאצלנו תקבלו סרט תדמית שינצל במקסימום את התקציב שלכם. תקבלו את מקסימום היצירתיות, מקסימום ברמת הפקה ומקסימום של שירות.
בסוף התהליך, אחרי שתיראו את רמת ההשקעה והתוצאה שתקבלו, אנחנו מניחים שכמוש שאר הלקוחות תדעו לומר שהסרט שקיבלתם היה זול.
כמעט לכל פרויקט יש תקציב מוגבל, נדירים הפרויקטים עם “צ’ק פתוח”.
בזכות העובדה שאנחנו תופרים את החליפה המתאימה לכל לקוח, עפ”י המטרות, הערכים והאופי של המותג, גם עניין התקציב נכנס לתוך מעגל השיקולים והאפיון שלנו ואנחנו לוקחים אותו בחשבון מראש ודואגים לייצר פרסומת מנצחת ואפקטיבית עם כל תקציב.
אז בקיצור, אפשר להפיק פרסומת כמעט בכל תקציב, אבל, כגודל ההשקעה כך גודל ההצלחה!